گالری دانش

مطالب جذاب و گوناگون را در این سایت جست و جو کنید.

گالری دانش

مطالب جذاب و گوناگون را در این سایت جست و جو کنید.

در این سایت مطالب جذاب و گوناگونی وجود دارد که به صورت نوشته یا عکس نوشته دیده می شود.
وشامل انواع موضوعات علمی ادبی خنده دار و غیره می شود.

طبقه بندی موضوعی

آموزش تصویری نصب ویندوز 8

علیرضا مرادزاده | دوشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۱۳ ب.ظ

علیرغم عدم استقبال بسیاری از کاربران از این نسخه، ویندوز 8 قابلیت‌ها و امکانات بسیاری را آیا تا به حال این جرئت را به خود نداده اید که ویندوز کامپیوترخود تان را عوض کنید .یا از آخرین باری که ویندوز نصب کردید تجربه ی بدی دارید و تصمیم گرفته اید این کار را کنار بگذارید؟من به شما می گویم نترسید و  یک بار برای همیشه نصب ویندوز را یاد بگیرید و از پرداخت پول اضافی برای نصب ویندوز معاف شوید ما الان قصد داریم نصب ویندوز 8 را به شما آموزش دهیم تا حسابی کیف کنید در ضمن آموزش نصب ویندوز ایکس پی و 7 هم در این وبلاگ موجود است.

آموزش نصب ویندوز ۸ یا ۸.۱ به صورت تصویری

ویندوز 8 را می‌توان تحولی عظیم در میان سیستم‌عامل‌های ارائه‌شده از سوی شرکت مایکروسافت دانست. در این سیستم‌عامل رابط کاربری به طور کامل تغییر یافت و از رابط کاربری سنتی به رابط مدرن مترو ،تبدیل شد منوی استارت حذف شد، آیکن ها و پنجره ها به کاشی‌های زنده تغییر یافتند و بر خلاف نسخه‌های پیشین این سیستم‌عامل برای نمایشگرهای لمسی بهینه‌سازی شد.  علیرغم عدم استقبال بسیاری از کاربران از این نسخه، ویندوز 8 قابلیت‌ها و امکانات بسیاری را برای کاربران فراهم آورده، پس شاید شما هم سیستم‌عامل جدید مایکروسافت را دوست داشته باشید. در بسیاری از جهات این سیستم‌عامل یک سیستم‌عامل کاملاً متفاوت است. اگر از ایده استفاده متفاوت از کامپیوتر چندان خوشتان نمی‌آید، بهتر است از نسخه فعلی ویندوزتان استفاده نمایید. اما اگر عاشق چیزهای جدید و استفاده متفاوت از کامپیوترتان هستید پیشنهاد می‌کنیم ویندوز8 را تهیه ، نصب و استفاده نمایید. با استفاده بیشتر متوجه سادگی کار، کارایی بیشتر و در دسترس بودن برنامه‌ها خواهید شد و سیستم‌عامل‌های قدیمی را کنار خواهید گذاشت. امروز تصمیم داریم مراحل نصب این سیستم‌عامل را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید: توجه داشته باشید که بهتر است پیش از اقدام به نصب این سیستم‌عامل نیازمندی های سیستم را مورد بررسی قرار داده، پس از اطمینان از وجود تمامی نیازمندی‌ها مراحل پیشرو را طی کنید. علاوه بر این، چنانچه درایورهای مورد نیاز ویندوز 8 برای تمامی سخت‌افزارهای موجود را ندارید می‌توانید درایورهای مرتبط را از وب‌سایت کارخانه‌ی سازنده‌ی سخت‌افزار مذکور دانلود کرده و نصب نمایید. لازم به ذکر است، برای بوت کردن سیستم از یک DVD باید به بررسی تنظیمات BIOS پرداخته، گزینه‌ی  first boot device را به CD-ROM/DVD-ROM تغییر دهید.

  مرحله‌ی 1 – کامپیوتر خود را روشن کرده و DVD  نصب ویندوز 8  را در درایو DVD-Rom قرار دهید. ویندوز 8 بالا آمده  یا به اصطلاح بوت شده و صفحه‌ی پیشرو نمایش داده خواهد شد

. بقیه در (ادامه ی مطلب)

. مرحله‌ی 2- در پنجره‌ی بعدی زبانی که با استفاده از آن برنامه نصب اجرا خواهد شد ، قالب زمان، واحد پول، زبان و نوع صفحه‌کلید یا روش دریافت ورودی در ویندوزی که در حال نصب آن هستیم تعیین می‌شود. به خاطر داشته باشید که فارسی‌سازی صفحه‌کلید در این قسمت انجام نمی‌شود. تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کرده برای ادامه بر روی دکمه‌ی next کلیک کنید.   

مرحله‌ی 3- صفحه‌ی بعد گزینه‌هایی برای نصب و اصلاح ویندوز 8 در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع در این قسمت علاوه بر دکمه Install Now  می‌توانید با انتخاب گزینه Repair your computer، به محیط رفع عیب ویندوز 8 بروید. این محیط در شرایطی به کار می‌آید که شما پیش از این، ویندوز 8  را بر روی سیستم خود نصب‌کرده باشید و این ویندوز دچار مشکل شده باشد. از آنجائیکه هدف ما نصب یک سیستم‌عامل جدید است، باید بر روی دکمه‌ی install now کلیک کنید.

مرحله‌ی 4 -  فرایند نصب آغاز خواهد شد

. مرحله‌ی 5- در این مرحله لازم است شماره سریال و یا همان Product Key مربوط به DVD نصب ویندوز را وارد کرده، بر روی دکمه‌ی next کلیک کنید.

مرحله‌ی 6 - در پنجره ظاهرشده مفاد توافقنامه‌ی (License Aggrement ) مایکروسافت را بخوانید، گزینه I accept the license terms را علامت بزنید،سپس دکمه‌ی next را بفشارید تا به مرحله‌ی بعد هدایت شوید.

مرحله‌ی 7- حال نوبت به آن رسیده است که انتخاب کنید که آیا مایلید ویندوز فعلی نصب‌شده در سیستم شما به ویندوز ۸ به‌روزرسانی شود و یا به طور کلی این نسخه‌ی ویندوز از ابتدا بر روی سیستم شما نصب شود. با انتخاب گزینه اول فایل ها و تنظیمات شما بعد از نصب این نسخه از ویندوز از بین نمی روند و در نسخه جدید نیز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید اما با انتخاب گزینه دوم یعنی Custom: Install Windows only advanced تعیین می‌کنیم که تنها می‌خواهیم ویندوز در یکی از پارتیشن ها و یا همان درایو سیستم ما نصب شود. پس گزینه‌ی Custom را انتخاب کنید.

مرحله‌ی 8 - در مرحله‌ی بعد، از شما سؤال می‌شود که می‌خواهید در کدام پارتیشن هارد درایوتان، ویندوز را نصب کنید. اگر تنها یک هارد درایو دارید کافی است همانند شکل بر روی دکمه‌ی next کلیک کرده، سپس به مرحله‌ی 12 بروید.اگر از بیش از یک درایو یا پارتیشن بر روی سیستم خود استفاده می‌کنید، باید پس از انتخاب درایو مناسب، دکمه‌ی next را بفشارید و در نهایت به مرحله‌ی 12 بروید.اما چنانچه مایلید درایو حجیم فعلی را پارتیشن بندی کنید، نباید بر روی دکمه‌ی next کلیک نمایید. در این حالت ملزم به طی کردن مراحل 9 تا 11 خواهید بود.

مرحله‌ی 9 - برای پارتیشن بندی درایو مورد نظر خود باید بر روی دکمه‌ی new کلیک کرده، فضای پارتیشن مربوطه را وارد کنید و دکمه‌ی apply را بفشارید.نکته : در صورتی که هارد شما قبلاً پارتیشن بندی شده باشد و شما بخواهید پارتیشن های خود را تغییر دهید. باید پارتیشن مورد نظر را انتخاب کرده و گزینهDelete  را بفشارید. دقت کنید در صورتی که پارتیشنی را Delete کنید اطلاعات آن از بین خواهد رفت و قابل‌برگشت نخواهد بود.بنابراین مطمئن شوید که یک کپی از اطلاعات مورد نیازی که در این پارتیشن دارید ،قبلاً به جای امنی منتقل شده باشد.

مرحله‌ی 10- بر روی دکمه‌ی OK کلیک کنید تا پارتیشن مربوطه ایجاد شود. در این حالت ویندوز یک پارتیشن اضافی ایجاد خواهد کرد، که نیازی به نگرانی در رابطه‌ی آن وجود نخواهد داشت. که در تصویر به عنوان System Reserved  قابل مشاهده است.

مرحله‌ی 11 - حالا شما سه پارتیشن دارید. طبق شکل: پارتیشن 1 برای نیازمندی‌های احتمالی سیستم در نظر گرفته‌شده، پس بهتر است از آن صرف نظر شود. پارتیشن 2 ، پارتیشن اولیه (فضای ذخیره‌سازی اولیه) و دارای گنجایش 30 گیگابایت بوده و پارتیشن سوم بلااستفاده و آزاد است.البته شما می‌توانید پارتیشن سوم را فرمت کرده و به عنوان پارتیشن ثانویه مورد استفاده قرار دهید. این اقدام می‌تواند پس از فرایند نصب کامل ویندوز انجام گیرد. پارتیشن دوم را انتخاب کرده، دکمه‌ی next را بفشارید.

مرحله‌ی 12- در این مرحله ویندوز کپی کردن فایلها بر روی هارد درایو را آغاز کرده و فرایند نصب انجام می‌گیرد. این فرایند ممکن است بسته به مشخصات کامپیوتر شما چند دقیقه طول بکشد. پس صبور باشید.

مرحله‌ی 13- هنگامی‌که تمامی فایلهای مورد نیاز ویندوز 8 کپی شدند، سیستم به طور خودکار ریستارت (راه‌اندازی مجدد) خواهد شد

.مرحله‌ی 14- در این مرحله سیستم شما ممکن است چندین بار ریستارت شده و اطلاعات و نوارهای پیشرفتی مشابه با تصاویر زیر را نمایش دهد.

 

 

 

مرحله‌ی 15- پس از کامل شدن فرایند نصب به صفحه‌ی Let's go through a few basics هدایت خواهید شد. در این مرحله گزینه‌ی personalize به طور خودکار انتخاب می‌گردد.

مرحله‌ی 16- در اینجا می‌توانید نام کامپیوتر (PC name) و رنگ پس زمینه‌ی دسکتاپ را سفارشی سازی نمایید.

مرحله‌ی 17- در این قسمت برای انجام تنظیمات دیگر دو گزینه Use express settings و   Customize  قابل انتخاب است. در صورتی که گزینه User express settings را انتخاب کنید به صورت پیش‌فرض تنظیماتی برای نصب انجام خواهد شد و دیگر از شما سؤال پرسیده نمی‌شود. برای اعمال قابلیت‌های سفارشی سازی بیشتر می‌توانید بر روی گزینه‌ی Customize کلیک نمایید.

مرحله‌ی 18- در این بخش تنظیمات مربوط به اشتراک‌گذاری فایلها از شما پرسیده می‌شود. به اشتراک‌گذاری فایلها به این معنی است که شما بتوانید به فایلهای کامپیوتر دیگری که در یک شبکه قرار دارد دسترسی داشته باشید یا کامپیوترهای دیگر موجود در شبکه به فایلهای کامپیوتر شما  دسترسی یابند. توجه کنید در این قسمت فقط تعیین می‌کنید که چنین ویژگی وجود داشته باشد یا خیر. اینکه کدام فایلها به اشتراک گذاشته شود تا کاربران دیگر بتوانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند در داخل سیستم‌عامل ویندوز تعیین می‌شود. برای ایجاد سرویس Sharing یا به اشتراک‌گذاری روی گزینه Yes, turn on sharing and connect to devices کلیک کنید.

مرحله‌ی 19- در این مرحله می‌توانید تعیین کنید که به‌روزرسانی یا Update ویندوز به چه صورت انجام شود. برای آنکه به‌روزرسانی به صورت خودکار انجام نشود روی لیست باز شونده Windows Update  کلیک کرده: با انتخاب گزینه اول تمامی  Updateها به صورت خودکار نصب خواهند شد. با انتخاب گزینه دوم فقط  Updateهای مهم نصب می‌شوند و با انتخاب گزینه آخر  Updateها نصب و دانلود نخواهند شد. برای عدم به‌روزرسانی باید گزینه Don't set up Windows Update را انتخاب نمایید.

مرحله‌ی 20- با تغییر این تنظیمات به مایکروسافت اجازه می‌دهید تا به اطلاعات مختلفی که در این قسمت طبقه‌بندی شده‌اند دسترسی داشته باشد تا از این طریق مشکلات احتمالی موجود در سیستم‌عامل ویندوز را شناسایی کند. تنظیمات مورد نظر خود را انجام داده، برای ادامه بر روی دکمه‌ی next کلیک کنید.

مرحله‌ی 21- در این مرحله به ویندوز اجازه می‌دهید تا برای رفع مشکلات احتمالی از راه‌کارهای آنلاین استفاده کرده، نتایج مورد نیاز را بازگرداند. در اینجا شما می‌توانید گزینه‌ی های مورد نظر خود را انتخاب کرده یا تنظیمات پیش‌فرض را تغییر ندهید. بر روی دکمه‌ی next کلیک کنید تا به مرحله‌ی بعد هدایت شوید.

مرحله‌ی 22- آدرس ایمیل خود را برای ثبت یک حساب کاربری وارد کنید. با این کار زمانی که در یک کامپیوتر دیگر با این حساب کاربری وارد شوید در صورتی که به اینترنت متصل باشید مشخصاتی مانند تصویر حساب کاربری، رنگ‌های تعیین‌شده در محیط ویندوز و ... به صورت خودکار تنظیم می‌شوند علاوه بر این مورد با این نوع حساب می‌توانید از Windows Store نرم‌افزار دانلود کنید. برای ایجاد یک حساب کاربری کافی است بر روی Sign up for a new email address کلیک کرده، به مرحله‌ی 23 بروید.چنانچه مایل به ایجاد یک حساب کاربری نیستید و در عوض ترجیح می‌دهید یک نام کاربری محلی داشته باشید باید گزینه‌ی Sign in without a Microsoft account را انتخاب کرده، سپس به مرحله‌ی 24 بروید.

مرحله‌ی 23- برای ثبت یک آدرس ایمیل جدید، فرم زیر کامل کنید.

مرحله‌ی 24- بر روی دکمه‌ی local account کلیک کنید.

مرحله‌ی 25- اکنون زمان آن رسیده که نام کاربری و رمز عبور مورد نظر خود را وارد نمایید. نام کاربری را در فیلد  User name  و رمز عبور را در جعبه متن  Password وارد کرده، دکمه‌ی  finish را بفشارید.

مرحله‌ی 26- در این مرحله  همراه با کامل شدن فرایند نصب صفحات پیشرو نمایش داده خواهند شد.

 

 

 

 

 

مرحله‌ی 27- همزمان با کامل شدن فرایند نصب ویندوز 8، شما دستورالعمل‌های لازم در زمینه‌ی رابط کاربری جدید این سیستم‌عامل را مشاهده خواهید کرد. همان طور که پیش از این نیز گفته شد رابط کاربری در ویندوز 8 کاملاً متمایز با نسخه‌های پیشین می‌باشد، بنابراین در اینجا  می‌توانید توضیحات لازم در رابطه با نحوه‌ی سوایپ کردن از لبه‌های صفحه برای دسترسی به نوار چارم که برای انجام جستجو و اعمال تنظیمات جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد، را مشاهده نمایید. شما همچنین می‌توانید با نگاه‌داشتن موس بر روی لبه‌های راست و بالا یا پایین صفحه به نوار switch list دست یابید. این لیست تمامی اپلیکیشن‌های باز را نمایش داده و امکان حرکت بین آن‌ها را فراهم می‌آورد.

 

 

 

مرحله‌ی 28- با پایان نمایش دستورالعمل‌های مذکور، ویندوز نیز وارد مراحل نهایی نصب خواهد شد.

 

 

مرحله‌ی 29- سرانجام فرایند نصب به پایان رسیده، شما وارد محیط جدید و ناآشنای مترو خواهید شد. توجه داشته باشید که شما می‌توانید با کلیک کردن بر روی هر یک از کاشی‌های موجود در صفحه، اپلیکیشن مرتبط با آن را باز کنید. در این مرحله همچنین، ممکن است بعضی از سخت‌افزارهای نصب‌شده بر روی کامپیوتر شما توسط ویندوز شناسایی نشده باشند و ارتباط درستی بین سیستم‌عامل و سخت‌افزار وجود نداشته باشد، بنابراین، پیش از هر اقدامی ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که تمامی سخت‌افزارهای موجود بر روی سیستم شما کاملاً شناسایی‌شده و درایوهای مربوطه به آن‌ها نصب‌شده باشد. تنظیمات مورد نیاز را می‌توانید در بخش device manager انجام دهید.

مرحله‌ی 30- برای دسترسی به device manager کافی است بر روی آیکن search از نوار چارم کلیک کرده، عبارت devmgmt.msc را وارد نموده، در نهایت بر روی آیکن devmgmt در سمت چپ صفحه کلیک کنید. شما همچنین می‌توانید با واردکردن عبارت device manager در جعبه متن جستجو و کلیک کردن بر روی آیکن Settings  به این بخش دسترسی یابید.

مرحله‌ی 31- در اینجا تمامی سخت‌افزارهای سیستم شما مطابق شکل نمایش داده خواهند شد. اگر یک مثلثی زردرنگ با یک علامت تعجب در کنار اسامی هر یک از دستگاه‌ها مشاهده کردید، درایو دستگاه مذکور نصب نشده است، نظیر: Base System Device  در شکل زیر.در این مرحله شما می‌توانید درایورهای هر دستگاه را نصب کنید. برای انجام این کار، بر روی نام دستگاه مذکور ،به عنوان مثال Base System Device راست کلیک کرده، گزینه‌ی ...Update Driver Software را انتخاب نمایید.

مرحله‌ی 32- در اینجا می‌توانید یکی از دو گزینه‌ی Search automatically for updated driver software یا Browse my computer for driver software را انتخاب نمایید. چنانچه CD  یا USB حاوی درایور مذکور را دارید می‌توانید گزینه‌ی browse my computer for driver software را انتخاب نمایید تا ویندوز 8 درایو مذکور را جستجو کرده، یافته و نصب نماید.هنگامی‌که تمامی علامت‌های تعجب زردرنگ از بین رفتند ویندوز 8 به طور کامل پیکربندی شده است.

خب دیدید که مراحل نصب ویندوز ۸ یا ۸.۱ محبوب به آخر رسید .همچنین می توانید با استفاده از لینک های مستقیم زیر اقدام به دانلود ویندوز ۸.۱ از سایت سرزمین دانلود بکنید در ضمن دارای آموزش فارسی نیز می باشند.

دانلود وینوز ۸.۱نسخه ی ۳۲ بیتی

۲.۵ گیگ

دانلود ویندوز ۸.۱ نسخه ی ۳۲ بیتی

۳.۲گیگ

دانلود فعالساز ویندوز ۸.۱

 ۵۰ مگا بایت

لطفاْ اگر مطالب مفیدی بود نظر بدهید.

نظرات  (۳)

بد نبود. دمت گرم
پاسخ:
ممنون اخوی.
  • ابوالفضل گلستانی
  • کپی کردم با اجازت

    If you want to take a great deal from this article then you have
    to apply these strategies to your won web site.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی